Dobrze wykonana wizytówka nie tylko przyciąga wzrok, ale także zachęca do skontaktowania się. Niekiedy nasze powodzenie w biznesie może zależeć właśnie od tego, w jaki sposób taka wizytówka jest zaprojektowana, oraz czy zawiera wszystkie niezbędne informacje. Przede wszystkim wizytówki wszelkiego rodzaju powinny być przejrzyste i mówić wszystko. Osoba, która na taką wizytówkę spojrzy, powinna wiedzieć z kim ma do czynienia i czego może się od ciebie spodziewać. Oto w jaki sposób można zaprojektować wizytówkę i jakie informacje warto jest na niej zamieścić!

Jakie informacje zamieścić na wizytówce?

Na wizytówce nie powinno znajdować się wiele informacji, ale te które powinny się na niej znajdować powinny być także maksymalnie konkretne. Jeżeli chcesz mieć wizytówkę, to postaw przede wszystkim na takie informacje, jak: imię, nazwisko, nazwę swojego stanowiska bądź firmy, oraz dane kontaktowe. Na wizytówce może być zarówno podany telefon, mail jak też i faks, jeżeli taki posiadasz. Dobrze jest także na wizytówce podać adres strony internetowej, jeżeli twój biznes ma swoją stronę.

Nie należy przesadzać z informacjami zamieszczanymi na wizytówce – zdecydowanie nie jest to miejsce, gdzie warto dodawać cennik usług! Pamiętaj, wizytówka to nie ulotka twojego biznesu. Nie drukuj więc na niej także oferty swojego biznesu lub usług. Osoba, która będzie chciała skorzystać z twoich usług z pewnością skorzysta z podanego numeru telefonu, adresu e-mail lub wejdzie na stronę internetową. Schludna wizytówka z pewnością przyciągnie wzrok i zachęci potencjalnego klienta do skorzystania właśnie z twoich usług.

Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka?

Przede wszystkim, aby wizytówka wyglądała profesjonalnie, powinna być wykonana starannie na dobrej jakości papierze. Aby z kolei wizytówka była godna uwagi, trzeba postawić na oryginalność i przemyślany design. Wizytówka jako forma, jak już zostało wspomniane, powinna zachęcać potencjalnych klientów do skontaktowania się właśnie z nami, a to oznacza, że musi być oryginalna. Nie należy powielać pomysłów, które zostały podpatrzone u innych osób.

Co jeszcze powinno charakteryzować dobrą wizytówkę, która spełni swoją rolę? Odpowiedź jest prosta: przejrzystość – wszystkie najważniejsze informacje powinny być widoczne już na pierwszy rzut oka.

Jednak w wizytówce nie liczy się wyłącznie to, co jest na niej wydrukowane. Musi mieć ona odpowiedni kształt i być wykonana z papieru dobrej jakości. Wiele firm drukarskich oferuje swoim klientom, którzy chcą sobie zamówić wydruk wizytówek, papier o gramaturze 300 lub nawet 350 g/m2 – tego rodzaju wizytówki oferuje na przykład firma Mail Boxes ETC z Warszawy. Jest to papier sztywny, którego ciężko jest pognieść, a co za tym idzie, wizytówki z niego zrobione przez długi czas wyglądają dobrze.

Wizytówki

Przykład wizytówek zaprojektowanych przez firmę Mail Boxex ETC.

Po co wyrobić sobie wizytówkę?

Niektórym ludziom wydaje się, że nie ma takich klientów, do których nie da się dotrzeć poprzez działania w Internecie i własną stronę internetową. Prawda jest jednak zupełnie inna i nawet współcześnie dobra wizytówka może przyczynić się do znalezienia nowego klienta i wartościowego kontaktu.

Trzeba tylko mieć świadomość, że aby wizytówka przynosiła efekty, to musi być atrakcyjna i przyciągająca wzrok. Dobrze zaprojektowana i profesjonalna wizytówka potrafi przynieść wiele zysków i zachęcić nowych klientów do przyjrzenia się tobie, jako profesjonaliście, który doskonale zna się na tym, czym zajmuje się zawodowo.