Zdecydowanie content marketing polega na komunikacji z docelowa grupą. Nie jest to jednak komunikacja poprzez reklamę, ale poprzez poradę, edukację czy też poprzez dostarczanie treści dedykowanych. Jeśli chodzi o treści dedykowane to mam oczywiście na myśli opisy, artykuły, materiały wideo oraz recenzje produktów. Wszelkie te dedykowane treści są tworzone tylko i wyłącznie z myślą o kliencie finalnym. Takich właśnie treści, czyli tego contentu, które są naprawdę mocno wartościowe w oczach docelowej grupy oraz jej pomagają z całą pewnością rozwiązywać wszelkie problemy na przykład  porady żywieniowe, jak wybrać odpowiedniego smartfona czy też inspiracje do aranżacji kuchni, łazienki lub salonu. Zdecydowanie to content marketing jest jednym z najbardziej efektywnych kanałów generowania leadów, a także budowania świadomości danej marki oraz jednocześnie pozyskiwania nowych użytkowników. Wyróżniamy także coś takiego jak content stream.

Czym jest content stream?

Jest to nic innego jak bardzo unikalna w europejskiej skali, a zarazem największa oraz pierwsza w Polsce sieć content marketingu. Co ona nad daje? Zdecydowanie ona pozwala w zautomatyzowany sposób w pewnym stopniu promować porady, artykuły, opisy produktów, materiały wideo, recenzje oraz wszelkie pliki do pobrania. Sieć tworzy w zasadzie już ponad 2.200 partnerskich kont, a boksy content stream emitowane są już na kilku tysiącach serwerach www i jednocześnie pozwalają finalnie dotrzeć do 22.000.000 internautów realnych.

Mowa oczywiście tutaj o zasięgu na poziomie osiemdziesięciu ośmiu procent. A jak działa content marketing? W zasadzie to content marketing działa poprzez dostarczenie ludziom informacji, doradztwo, edukację jak i także rozwiązania w danej grupie docelowej. W ten właśnie sposób buduje on relacje oraz także bardzo pozytywne relacje oraz skojarzenia pozytywne z samą marką. Dziewięćdziesiąt procent konsumentów uważa także, że treści stricte content marketingowe są niezwykle pomocne oraz jednocześnie użyteczne. A w jaki sposób marketingowcy, którzy właśnie content marketingiem się zajmują mają dotrzeć do osób właściwych? Przede wszystkim jest to kontekstowe targetowanie.

Jak tworzyć content

Także poprzez pełne wsparcie przy tworzeniu skutecznych oraz targetujących na docelową grupę tekstów linków promocyjnych. Jest to także i tak się właśnie odbywa poprzez zarówno targetowanie geograficzne jak i także targetowanie behawioralne, w tym wypadku jest to jednak technologia autorska. Jeśli chodzi o korzyści z content marketingu to są one naprawdę duże. Po pierwsze generuje on trzy razy więcej leadów niż marketing tradycyjny. Muszę zaznaczyć, że jest tak przy jednoczesnej oszczędności kosztu o sześćdziesiąt dwa procent. Kreuje się także marka przez eksperta jak i także lidera opinii w tematyce konkretnej. Konsument bardzo przeciętnie używa jedenastu źródeł zanim tak naprawdę podejmie zakupową decyzję,

Content marketing pozwala budować relacje z marką już na samym początku. Tak naprawdę jeszcze zanim rozpocznie swoje bardzo intensywne poszukiwania. Także korzyścią jest budowanie bardzo pozytywnych skojarzeń z marką. Następnie około osiemdziesięciu dwóch procent konsumentów obiera w sposób pozytywny firmę, już po tym jak zatknie się z jej treściami stricte content marketingowymi.