Identyfikacja wizualna jest to ogół działań graficznych, kreujących wizerunek firmy na rynku. A więc za podstawowe narzędzie identyfikacji wizualnej służy najczęściej logo i/lub logotyp firmy, kolorystyka marki, krój pisma, ale także wygląd produktów oraz opakowań, szata graficzna projektów graficznych. Do identyfikacji wizualnej można także zaliczyć wygląd budynków i charakterystykę wnętrz.

Oczywiście w rzeczywistości polskiej warto zmodyfikować trochę te zasady – mało która firma w Polsce ma możliwość zaprojektowania własnego budynku, zwykle jednak firmy wynajmują biura w biurowcach i mają możliwość tylko zmiany wyglądu wewnątrz budynku. Jednakże i to ma istotne znaczenie, szczególnie w wypadku firm, które mają zadbać o zdrowie swoich klientów albo też mają zawodowo zajmować się ustawodawstwem w zakresie projektowania i wystroju wnętrz. chaos grafika

Czym kierować się podczas wyboru osoby, która zajmie się naszą identyfikacją wizualną?

Obecnie dla każdej firmy kwestia identyfikacji wizualnej jest bardzo ważna. Każdy człowiek zna logo coca-coli czy znaczek Nike, a to za sprawą skutecznych kampanii reklamowych i spójnie prowadzonej identyfikacji wizualnej firmy.

Czym zatem kierować się podczas naszego wyboru, by być zadowolonym z efektu jaki osiągniemy? Najważniejsze jest zapoznanie się z portfolio grafików ze studia graficznego, z którym chcemy rozpocząć współpracę. Jeżeli projekty danej firmy nam odpowiadają to z dużą dozą pewności możemy powiedzieć, że będziemy zadowoleni z wyników naszej współpracy. Projekty wychodzące ze studia graficznego oczywiście są oryginalne i niepowtarzalne, ale w jakiś sposób oddające ducha projektanta, który je tworzył. Dlatego takie istotne jest poznanie możliwości danego grafika i jego stylu pracy zanim zdecydujemy się na współpracę z nim.

Kolejnym czynnikiem na jaki możemy zwrócić uwagę podczas szukania najlepszego grafika, jest kierowanie się sugestiami znajomych. Często łapiemy się na tym, że wybrany przez nas usługodawca nie wywiązuje się z umowy, opóźnia prace, przygotowuje wizualizacje niezgodne z pierwotną koncepcją itp. Dlatego skorzystanie z porad znajomych czy kolegów z branży pozwala na wyselekcjonowanie najlepszych i odrzucenie tych, którzy nie wywiązują się z obietnic.

Szkoły, kursy, dyplomy

Graficy bardzo często są samoukami, którzy ze względu na wrodzony talent zajęli się taką dziedziną. Warto jednak zapytać grafika o to jakie kursy i szkolenia ukończył – dzięki temu mamy pewność, że nie  tylko jest samoukiem, ale i zna wiele ciekawych trików, sztuczek a także… najnowszych trendów. Jeżeli jego portfolio nas zachwyca, ale grafik nie może pochwalić się żadnym wykształceniem nie powinno nas to zniechęcać. Przecież nie to jest najważniejsze jeżeli chodzi o sztukę pracy w studiu graficznym.