Reklama natywna jest wykorzystywana w Polsce dopiero od kilku lat. Ten rodzaj reklamy jest alternatywnym rozwiązaniem dla każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od branży i wielkości firmy. Dlaczego? Główną cechą reklamy natywnej jest jej maksymalne dopasowywanie się do potrzeb użytkownika. Dzięki temu reklama nie jest nachalna ani irytująca.
Warto zaznaczyć, że ten typ reklamy jest spójny z resztą treści zamieszczonej na stronie internetowej czy w gazecie. W ten sposób reklama nie jest odbierana jako widoczny, na siłę zamieszczony element marketingowy.
Jak zainteresować użytkownika?
Obecnie większość z nas korzysta z popularnej wtyczki AdBlock, której zadaniem jest blokowanie wszelkich treści przypominających reklamę. W odróżnieniu do znanych nam reklam, forma natywna nie jest natrętna i skłania czytelnika/użytkownika do zapoznania się z jej treścią. Wchodząc na większość stron internetowych, wyskakuje nam baner, okienko kontaktowe, newsletter oraz wiele innych treści o charakterze reklamy. Użytkownik, zamiast zapoznawać się z ich przekazem, chce jak najszybciej zamknąć wyskakujące okienka.
W przypadku reklamy natywnej, treść zachęca i na pierwszy rzut oka nie kojarzy nam się z reklamą. Dlatego z roku na rok wzrasta zainteresowanie tą formą reklamy, a specjaliści od marketingu coraz częściej polecają ją swoim klientom.
Dlaczego warto wykorzystać reklamę natywną?
Każda firma chce przyciągnąć za pomocą reklam jak największą liczbę osób. Niezależnie od branży w jakiej działamy, możemy stworzyć reklamę stosując się do poniższych zasad. Reklamowanie firmy w Internecie to jednak nie wszystko. Warto pamiętać o tym, że popularną formą reklamy natywnej są gadżety reklamowe takie jak kubki, długopisy, plakaty i banery.
Stosując nowoczesne formy reklamy, zwiększamy szanse na pozyskanie nowych klientów. Jedną z najpopularniejszych form reklamy jest baner. Jak go stworzyć?
Jak stworzyć natywny baner?
Ze względu na to, że reklama natywna jest nową formą, jej stworzenie jest bardziej wymagające. Oprócz standardowych wymagań, takich jak układ, rozmieszczenie treści, dobranie odpowiedniej kolorystyki i sloganu, należy również spełnić inne wymagania.
Baner natywny powinien być rzeczowy, prosty, musi także zachować informacyjny charakter i zwrócić uwagę odbiorcy. Nienarzucająca się forma reklamy natywnej w postaci banera może na tyle zaciekawić odbiorców, że sami zaczną szukać więcej informacji na temat naszej firmy.
Baner najczęściej ma duże wymiary i jest umieszczany w strategicznych częściach miasta lub przy wjazdach z często uczęszczanych dróg. Banery możemy zamieścić także na terenie centrum handlowego lub w centrum miasta. Reklama natywna, która znajdzie się w widocznych miejscach, zostanie szybciej zauważona.
Banery, podobnie jak ulotki czy wizytówki, mogą zostać stworzone przez firmę zewnętrzną lub drukarnię. Graficy oraz projektanci to osoby kreatywne, których doświadczenie wiąże się z wiedzą na temat zasad tworzenia reklamy. Specjalista będzie potrafił odróżnić reklamę natywną od tradycyjnej i zaproponować nam najlepsze rozwiązanie. Baner, którego wykonanie powierzymy specjalistom, będzie utrzymany w odpowiedniej kolorystyce, nie będzie przytłaczał nadmiarem treści, a jego układ będzie przyjemny dla oka. Baner może także znaleźć się na naszej stronie internetowej. Zachowując zasady estetyki i spójności z resztą treści znajdujących się na stronie, będziemy mogli szybko zauważyć pierwsze efekty wykorzystania reklamy natywnej.