Zareklamuj swój gabinet
Lekarz podobnie jak każdy inny obywatel prowadzący własną działalność gospodarczą ma prawo do prowadzenia działań związanych z marketingiem. Wydaje się o tyle sensowne, że w dzisiejszych czasach ten kto nie wychodzi w pewnym sensie do pacjentów jest pomijany. Są przecież tacy, którzy stawiają na sprawdzone rozwiązania dlatego znacznie powiększają szanse na swój sukces. Jeśli nie chcemy wypaść z obiegu jak to się w żargonie mówi powinniśmy mieć oczy otwarte także na nowości w tym zakresie. Dobrym przykładem tutaj jest marketing usług zdrowotnych, który zdobywa coraz większą popularność. Szczególnie u młodszych roczników daje się to zauważyć. Są to najczęściej ludzie otwarci na nowości, którzy zdają sobie sprawę z konieczności bycia na topie nawet w tak specyficznym środowisku jakim jest branża medyczna. Tacy zyskują nie tylko nowych pacjentów ale także przewagę nad konkurencją, która pomiędzy lekarzami jest bardzo duża. Dlatego musimy zdawać sobie sprawę z konieczności prowadzenia takich działań. Nawet jeśli sami nie możemy albo nie potrafimy zadbać o promocję gabinetu lekarskiego zawsze możemy powierzyć takie działania firmie zewnętrznej.
Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę szeroką ofertę takich firm możemy dojść do wniosku, że sami nie musimy zaprzątać sobie głowy takimi sprawami. Wiele firm robi to szybko dobrze i stosunkowo tanio. Weźmy pod lupę agencje marketingowe działające w sieci. Obsługują one podmioty w całej Polsce dlatego nasz wybór bez względu na miejsce na zamieszkania jest bardzo duży. Możemy uzgodnić z taką firmą bardzo przyzwoite warunki wykonania umowy. Jednak pamiętajmy, żeby marketing naszego gabinetu lekarskiego powierzać osobom kompetentny a najlepiej takim, którzy mają już odnotowane sukcesy w zakresie służby zdrowia. Wynika to z prostego faktu – rynek lekarzy i przychodni w Polsce jest specyficzny i dlatego trzeba zastosować inne techniki aby uzyskać bardzo dobry efekt. Kompetentny marketingowiec powinien objaśnić nam wszystkie niuanse pracy i dać konkretny sygnał kiedy możemy spodziewać się efektów.
Postaw na jakość w marketingu
Marketing usług medycznych to zatem coraz ważniejsza sprawa zarówno dla pojedynczych lekarzy jak i całych sieci przychodni. Wszystko dzisiaj trzeba umieć sprzedać, nawet usługi medyczne. Coraz większa konkurencja na tym polu powoduje, że mamy do czynienia z walką o każdego pacjenta. Placówki które jeszcze nie zrozumiały, że stawianie na promocję własnych usług jest tą drogą jaką powinny podążać mogą w najbliższej przyszłości gorzko się rozczarować. My tymczasem korzystajmy z mądrości kolegów po fachu, którzy już zainwestowali w marketing medyczny.