Reklama jest dźwignią handlu. To popularne stwierdzenie nie jest jedynie pustym sloganem, ale to szczera prawda. Ktoś kiedyś powiedział, że bez reklamy pieniądze robi się wyłącznie w mennicy. Jeżeli chcemy sprzedać swój towar to musimy pomyśleć o reklamie i w nią zainwestować. Czasy, kiedy kupowaliśmy wszystko, bez względu na to czy jest nam potrzebne czy nie, dawno minęły i miejmy nadzieję, że już nie wrócą. Już raczej nikt nie kupuje w ciemno przysłowiowego „kota w worku”. Reklama działa zarówno na naszą świadomość, jak i często na podświadomość.

Marketing kierowany do pacjenta

Chyba najbardziej ulegamy reklamie, którą widzimy w telewizji czy w prasie. Coraz modniejsza i powszechniejsza jest reklama w formie lokowania produktów w popularnych programach czy serialach telewizyjnych cieszących się dużą oglądalnością. Jednak za dużą skutecznością tych reklam stoją niestety bardzo duże ceny Reklama w środkach masowego przekazu jest bardzo droga. Można korzystać też z tańszych form. Można reklamować się na portalach internetowych, portalach społecznościowych, na plakatach, za pomocą kolorowych ulotek czy folderów lub możemy dotrzeć do potencjalnych klientów za pomocą ogłoszeń drobnych w gazecie. To już zdecydowanie mniejszy wydatek, na który chyba może sobie pozwolić każda firma. Dobrą reklamą jest też profesjonalna strona internetowa. Trzeba stale dbać o jej uaktualnianie, dobre pozycjonowanie, tak, aby zawsze pokazywała się na pierwszej stronie wyszukiwania i to bez płacenia za to. W polskiej rzeczywistości mamy bardzo utrudniony dostęp lekarzy specjalistów w ramach bezpłatnej służby zdrowia. Kolejki oczekujących są tak duże, że niestety często jesteśmy zmuszeni do korzystania z płatnych usług medycznych.

marketingNie wiedząc, który gabinet wybrać często bardzo przydatna okazuje się reklama usług medycznych. Dzięki niej możemy dowiedzieć się więcej o danej placówce, jakie usługi oferuje, z jakiego korzysta sprzętu, jakie ma ceny. Niestety rynek usług medycznych ma troszkę trudniejszą sytuację, jeśli chodzi o możliwość reklamowania niż inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą. Zgodnie z obowiązującymi przepisami podmiot wykonujący działalność leczniczą może podawać do publicznej wiadomości informacje o zakresie i rodzajach świadczonych usług medycznych, zdrowotnych, ale treść i forma takich informacji nie może nosić znamion reklamy. Marketing usług medycznych jest bardzo potrzebny, ale musi być prowadzony zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem a to nie jest rzeczą łatwą i prostą. Odpowiednia strategia marketingowa to sposób, w jaki firma zamierza osiągnąć swe cele. Odzwierciedla poglądy właścicieli i zarządzających dotyczące wykorzystania posiadanych środków, zasobów, umiejętności. Marketing w służbie zdrowie, tak jak i w innych dziedzinach, powinien być zorientowany na nabywcę, mieć określoną grupę docelową i mieć dobrze przemyślane i zaplanowane działania. Warto do planowania i realizacji tych celów zatrudnić kompetentną osobę, której praca zaowocuje większą ilością zadowolonych klientów a co za tym idzie- większymi zyskami firmy.